Město Vimperk
Informační systém veřejné správy
Top občan 1Top občan 2Top občan 3Top občan 4Top občan 5Top občan 6

Povinně zveřejňované informace

1. Úplný oficiální název povinného subjektu

Město Vimperk

2. Důvod a způsob založení povinného subjektu, včetně podmínek a principů, za kterých provozuje svoji činnost

Právní základ obcí je dán Ústavou České republiky, zákon č. 1/1993 Sb., ve znění pozdějších předpisů.

Obec je veřejnoprávní korporace, má vlastní majetek a hospodaří podle vlastního rozpočtu. Obec pečuje o všestranný rozvoj svého území a o potřeby svých občanů; při plnění svých úkolů chrání také veřejný zájem vyjádřený v zákonech a jiných právních předpisech. Ve věcech náležejících do samostatné působnosti obce rozhoduje zastupitelstvo obce. Funkční období zastupitelstva obce je čtyřleté.

Obecní zřízení upravuje podrobně zákon č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů.

3. Popis organizační struktury povinného subjektu

Obec spravuje své záležitosti samostatně, v samostatné působnosti. Při výkonu samostatné působnosti se obec řídí jen zákony a právními předpisy (obecně závaznými vyhláškami) vydanými na základě příslušných zákonů.

Obec vykonává státní správu v rozsahu stanoveném zákony, v přenesené působnosti. Při výkonu přenesené působnosti se řídí zákony, právními předpisy vydanými na základě zákonů, usneseními vlády a směrnicemi ústředních správních úřadů.

Orgány obce jsou : zastupitelstvo, rada, starosta, místostarosta, tajemník a obecní úřad.

Obec může k plnění svých úkolů dále zakládat a zřizovat organizační složky obce [PDF 46 kB] bez právní subjektivity a právnické osoby, příspěvkové organizace.

4. Kontaktní poštovní adresa, tel, fax, oficiální e-mail, oficiální e-mail pro elektronický podpis (pokud existuje) a pro zaručený elektronický podpis (pokud existuje), jiné možné spojení

Adresa úřadu:

STEINBRENEROVA 6
38517 VIMPERK

Pracovní doba, úřední hodiny

Telefon:
388 402 211, 388 402 231

Telefonní seznam

Fax:
388 414 822

Oficiální WWW stránka:
http://www.vimperk.cz

Podatelna elektronické pošty (oficiální e-mail úřadu):
urad@mesto.vimperk.cz

Podatelna elektronické pošty s elektronickým podpisem:
epodatelna@mesto.vimperk.cz

informace o elektronické podatelně

Datová schránka

ID datové schránky: 9ydb7vm

Typ datové schránky: orgán veřejné moci 

Zprovozněna: 01.11.2009

informace o datové schránce

5. Bankovní spojení pro všechny v úvahu připadající platby od veřejnosti

Případné platby můžete poukázat:

KB, č.účtu: 19-722281/0100

Pro správné přiřazení jednotlivých plateb je ale nutné uvádět variabilní symboly, které sdělí plátci ten, kdo vydal předpis pro platbu.

6. Identifikační číslo organizace (IČO)

00250805

7. Daňové identifikační číslo (DIČ)

CZ00250805

8. Dokumenty

Seznam hlavních dokumentů (Informace pro občany)

Rozpočet

9. Žádosti o informace

Každá fyzická i právnická osoba může žádat o informaci ústně nebo písemně, faxem nebo elektronickou poštou. Dotaz musí být jasně formulován, aby bylo zcela zřejmé, jaká informace je požadována.

Žádost může být předána na podatelnu MěÚ Vimperk, faxem: 388 414 822 nebo
e-mailem: urad@mesto.vimperk.cz

Tyto informace lze získat i na odboru kanceláře starosty.

Obce jsou povinny poskytnout všechny informace vztahující se k jejich samostatné i přenesené působnosti s výjimkou:

10. Kde lze podat žádost či stížnost, předložit návrh, podnět či jiné dožádání anebo obdržet rozhodnutí

Žádost, návrh, podnět či jiné dožádání anebo rozhodnutí lze podat podle výše uvedeného postupu (bod 9).

Stížnost může být podána písemně nebo v elektronické podobě podepsaná zaručeným elektronickým podpisem na podatelně úřadu.
Stížnost podaná ústně bude řešena podle stanovených pravidel až po jejím písemném nebo elektronickém podání.
Pokud to bude stěžovatel vyžadovat, vystaví podatelna úřadu stěžovateli potvrzení o příjmu stížnosti.
Pokud je stížnost adresována přímo na některého zaměstnance úřadu, který není kompetentní k jejímu vyřízení, bude mu tato stížnost dána na vědomí.

11. Místo, lhůta a způsob, kde lze podat opravný prostředek proti rozhodnutí povinného subjektu a to včetně výslovného uvedení požadavků, které jsou v této souvislosti kladeny na žadatele, jakož i popis postupů a pravidel, která je třeba dodržovat při těchto činnostech

Proti rozhodnutí povinného subjektu o odmítnutí žádosti lze podat odvolání ve lhůtě do 15 dnů od doručení rozhodnutí nebo od marného uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti v případě uvedeném v § 15 odst. 4 zákona č. 106/1999 Sb. Odvolání se podává u povinného subjektu, který rozhodnutí vydal.

O odvolání proti rozhodnutí povinného subjektu rozhoduje povinný subjekt nejblíže vyššího stupně nadřízený povinnému subjektu, který rozhodnutí vydal.

Jde-li o rozhodnutí obecního úřadu, které se týká informací ve věcech samostatné působnosti obce, rozhoduje o odvolání obecní rada, pokud obecní zastupitelstvo nestanoví, že rozhoduje jiný orgán obce.

V ostatních případech rozhoduje o odvolání ten, kdo stojí v čele povinného subjektu, který rozhodnutí vydal a je oprávněn za něj jednat.

Proti rozhodnutí o odvolání se nelze odvolat.

Proti rozhodnutí ústředního orgánu státní správy o odmítnutí žádosti lze podat rozklad, o kterém rozhoduje vedoucí ústředního orgánu státní správy.

Rozhodnutí o odmítnutí žádosti je přezkoumatelné soudem podle zvlášního zákona.

12. Formuláře

Formuláře pokud existují v elektronické podobě jsou k dispozici v sekci formuláře nebo je možné si je vyzvednout na jednotlivých odborech MěÚ Vimperk.

13. Popisy postupů (návody pro řešení životních situací)

Podrobné návody pro řešení životních situací lze najít na stránce Jak si vyřídit.

14. Přehled nejdůležitějších předpisů, podle nichž povinný subjekt zejména jedná a rozhoduje, které stanovují právo žádat informace a které upravují další práva občanů ve vztahu k povinnému subjektu, a to včetně informace, kde a kdy jsou tyto předpisy poskytnuty k nahlédnutí

Všechny relevantní zákony a předpisy jsou uvedeny u popisu náplně jednotlivých odborů.

15. Sazebník úhrad za poskytování informací

Sazebník úhrad [PDF 57 kB] za poskytování informací je k dispozicizi na webových stránkách obce nebo je možno jej získat v kanceláři starosty města.

16. Výroční zprávy a zveřejněné informace o činnosti subjektu

Evidenční knihy Výroční zprávy
Evidenční kniha 2106  
Evidenční kniha 2015 Výroční zpráva 2015 [PDF 39 kB]

 

Bližší informace a možnost nahlédnutí u sekretářky v kanceláři starostky, tel.: 388 402 220.

17. Seznam všech rozpočtových, příspěvkových, zřizovaných, řízených a jiných organizací, které jsou povinným subjektem zřízeny nebo jsou jakkoli pravidelně navázány na rozpočet povinného subjektu


MailFórum

Nechte se informovat:

verificode

AktualitaAktualitaAktualitaAktualita

Kalendář akcí

<<   červenec 2016   >>
Po 4111825
Út 5121926
St 6132027
Čt 7142128
18152229
So29162330
Ne310172431

Automatický překlad